Dlaczego Allegro wymaga od 1 lipca 2016r. profesjonalnych zdjęć sprzedawanych produktów?
Najpopularniejszy w Polsce serwis aukcyjny, Allegro, cały czas ewoluuje, aby maksymalnie i w jak najbardziej trafny sposób odpowiadać na wymagania i oczekiwania jego użytkowników. Jest to całkowicie zrozumiały ruch, jednakże w praktyce wiąże się to z tym, że ewoluować muszą także działający za pośrednictwem tego serwisu sprzedawcy internetowi, którzy muszą dostosowywać się do zmieniających się standardów.
Niedawno Allegro postanowiło „wziąć na tapetę” kwestię zdjęć, gdyż, jak można się domyślić, są one bardzo ważne dla klientów, a często ich jakość pozostawiała bardzo wiele do życzenia. Od lipca 2016 roku sprzedawcy muszą zacząć dostosowywać swoje oferty do nowych wymogów: umieszczane fotografie nowych produktów muszą znajdować się na białym, niezakłóconym tle, pozbawionym dodatkowo logotypów i jakichkolwiek informacji tekstowych. Zaleca się także używanie zdjęć jak najwyższej rozdzielczości. Od lutego 2017 roku sprzedający będą mogli zamieszczać już wyłącznie zdjęcia, które zgodne są ze wszystkimi nowymi wymogami.
Wydaje mi się, że każdy choć raz widział na Allegro zdjęcia przedmiotu o słabej jakości, zmazane, obiekt na sprzedaż niespecjalny, a w tle wyeksponowany jakiś pokój, dywan, a nawet pościel. Tutaj należy postawić pytanie: Czy ktoś to kupi?
Odpowiedź jest oczywista: NIE. Allegro kończy z ogłoszeniami zaśmiecającymi stronę i stawia na jakość, nie na ilość. Dla osoby oglądającej przedmiot najważniejszy jest jego wygląd. Dobre zdjęcie przyciąga zainteresowanych i zwiększa kilkukrotnie liczbę kupujących.
Jakie zmiany są wprowadzane?
Głównie dotyczą one zdjęć-miniaturek. Przedmiot ma być prezentowany na białym tle – bez ramek, ozdobników, cieniowanego tła – tylko biel. Na miniaturce musi znajdować się jedynie produkt – zero dodatkowych elementów, informacji, tekstów, piktogramów, znaków wodnych. Logotyp ma być na produkcie, wyjątkiem od tej zasady są jedynie miniaturki produktów w Strefie Marek Allegro. Można pokazać zestaw produktów i ich dokładną liczbę, jeżeli chcemy sprzedać je w komplecie, nie możemy natomiast ukazać rzeczy w wielu wariantach (np. kolor do wyboru). Odzież powinna być reklamowana na modelach.
Możemy dodać do opisu aukcji zdjęcia o rozdzielczości 2560x2560 pikseli, co pozwoli na dokładniejsze zbadanie produktu oraz dostrzeżenie szczegółów, które dla klienta są bardzo ważne.
Portal pozwoli na zmienienie zdjęcia podczas trwającej oferty, żeby przyciągnąć większą liczbę zainteresowanych.
W wybranych kategoriach dopuszczalne jest przedstawienie produktów w kontekście użycia „np. samochód na parkingu, krzew w ogrodzie”. W grę wchodzi samo zdjęcie, bez dodatkowych napisów.
Gdy sprzedajemy klucz do gry możemy zamieścić na miniaturce jej okładkę, to samo dotyczy sprzedaży książek. W przypadku kuponów wirtualnych i doładowań zamieszczamy jedynie logo, nazwę, ale bez dodatkowych tekstów.
Allegro podaje bardzo konkretne uzasadnienia ; • „Dobre zdjęcie zwiększa szansę na sprzedaż nawet o 12%” • „Produkty na jednolitym tle lepiej prezentują się wśród wyników wyszukiwania” • „Głównym zdaniem zdjęcia jest jak najdokładniejsze zaprezentowanie produktu. Do informacji o promocjach, wysyłce, rabatach itp. są inne miejsca” • „Prezentujemy dobre zdjęcie, a nie irytujące kupującego reklamy.
Standard bardzo popularnej i ogólnodostępnej strony zostanie podniesiony. Zmiany nie będą jednak rewolucyjne, lecz wprowadzane stopniowo. We wrześniu zostaną wprowadzone cyfrowe zabezpieczenia zdjęć, a w październiku oferty spełniające wymogi zostaną bardziej wyeksponowane przez portal. W listopadzie po upomnieniach i ostrzeżeniach Allegro zacznie usuwać ogłoszenia będące poniżej obowiązujących standardów.
Zadbajmy o nasze ogłoszenia, dajmy im szansę na większe zainteresowanie, pozwólmy komuś zyskać coś nowego i bądźmy profesjonalni przy sprzedaży.